Історія за кадром: як iPhone змінив ринок мобільного зв'язку

Демонстрація йшла з рук геть погано. Демонстрація йшла з рук геть погано

Знову.

Справа була вранці одного осіннього дня 2006-го: майже за рік до цього Стів Джобс поставив перед двомастами кращих інженерів Apple завдання створити iPhone, і ось тепер в залі засідань ради директорів компанії ставало очевидно - прототип нового пристрою нікуди не годиться. Майбутній телефон не просто глючил - він практично відмовлявся працювати: регулярно переривалися дзвінки, батарея припиняла заряджатися, так і не дотягнувши до повного заряду, а прошивка із завидною стабільністю видавала помилку за помилкою. Список виявлених проблем здавався нескінченним, і в кінці демонстрації Джобс, прикувавши поглядом до крісел десяток присутніх співробітників, вимовив: "Продукту у нас ще немає".

Ефект від сказаного виявився набагато гірше фірмових джобсовскіх спалахів гніву: коли глава Apple починав кричати на підлеглих, це було страшно, але принаймні звично. На цей раз більш-менш спокійний голос шефа вселяв непідробний жах. "Це був один із небагатьох моментів в Apple, коли мене трясло від страху," - згадував один з учасників наради.

Наслідки очікувалися найсерйозніші. iPhone повинен був стати головною сенсацією щорічної Macworld Expo, до відкриття якої залишалися лічені місяці. З самого моменту свого повернення в 1997 році в Apple Джобс перетворив виставку в трибуну для презентації перспективних продуктів компанії, і численна аудиторія звично очікувала появи чергового хіта продажів. Джобс вже змирився з думкою, що випуск нової операційної системи Mac OS X Leopard доведеться відкласти, так що було очевидно: якщо iPhone не буде готовий до початку Macworld, вся виставка пройде вхолосту, сам Стів перетвориться в мішень для жорстокої критики, а ціни на акції Apple стрімко поповзуть вниз.

А що про все це могли подумати в AT & T ?! Після півтора років секретних переговорів Джоб все-таки зумів домогтися вигідних для нього умов угоди - мобільний підрозділ телекомунікаційного гіганта (в той час Cingular) отримувало в своє розпорядження iPhone, причому в обмін на п'ять років ексклюзивних продажів, одну десяту виручки від реалізації iPhone у власній роздрібної мережі і невеликий відсоток від доходів iTunes Store. AT & T надавала новоспеченому партнеру безпрецедентні можливості. Джобс видоїв з компанії мільйони доларів і тисячі людино-годин на реалізацію абсолютно нового сервісу - візуальної голосової пошти - і змусив заново створити з нуля тривалу процедуру оформлення контракту в момент покупки телефону. По ходу справи Стів пробив унікальне в своєму роді розподіл доходів між партнерами і авансом наклав лапу на щомісячні десять доларів з виплат кожного купив iPhone клієнта AT & T. Крім усього цього Apple зберігала за собою повний контроль над дизайном, виробництвом і рекламою iPhone. По суті, Джобс домігся неможливого - вигідної угоди з найбільшим гравцем на неприступному ринку стільникового зв'язку. Все, що було потрібно від нього тепер - вкластися у визначені терміни.

Наступні три місяці стали для розробників iPhone серйозним випробуванням в їхньому житті. Скандали і розбирання в офісних коридорах перетворилися в звичайне явище. Очманілий від безсонних ночей за налагодженням програмного коду інженери зникали і, відіспавшись кілька днів, знову поверталися до роботи. Керівник проекту настільки сильно грюкнула дверима в власний кабінет, що погнув ручку і заблокувала себе всередині - колегам знадобилося більше години часу і кілька міцних ударів бейсбольною битою для того, щоб визволити її звідти.

Однак в кінці всього цього божевілля, буквально за кілька тижнів до відкриття Macworld Джобс зміг продемонструвати прототип iPhone топ-менеджерам AT & T: в середині грудня 2006 року в номері-люкс готелю Four Seasons в Лас-Вегасі Стів зустрівся з виконавчим директором AT & T Wireless Стеном Сігманом і показав йому iPhone у всій красі - чудовий екран, зручний Web-браузер і чудовий інтерфейс. Неговіркий южанин Сигман, вихований в консервативних нженерених традиціях американських телефонних гігантів, відреагував на побачене несподівано бурхливо і негайно назвав iPhone "кращим пристроєм, який я бачив у своєму житті" (подробиці цієї зустрічі і інших ключових подій були представлені інсайдерами - ні Apple, ні AT & T не збираються розголошувати подібну інформацію точно так же, як і багато умови партнерської угоди).

Шість місяців через 29 червня 2007 року почалися продажі iPhone. У пресі аналітики пророкували, що вже до кінця року буде придбано близько трьох мільйонів пристроїв, після чого iPhone стане рекордсменом за швидкістю продажів серед смартфонів. При цьому iPhone, цілком ймовірно, є найбільш прибутковим продуктом Apple - чистий прибуток від продажу пристрою вартістю 399 дол. Складає близько вісімдесяти доларів, до яких додаються ще 240 баксів відрахувань з кожного дворічного контракту, укладеного з AT & T при покупці iPhone. При цьому виявилося, що сорок відсотків покупців iPhone'ов вперше скористалися послугами AT & T, а обсяги згенерованого в мережі компанії інтернет-трафіку виросли в мегаполісах на зразок Нью-Йорка і Сан-Франциско в три рази.

Але успіх iPhone позначилася не лише на доходи Apple і AT & T - новий телефон радикально змінив структуру американського ринку мобільної телефонії з його річним оборотом в розмірі 11 мільярдів доларів. Довгі роки оператори мобільного зв'язку трактували виробників телефонів як своїх кріпаків, для яких завжди був заготовлений дієвий важіль впливу - доступ до мобільних мереж. Саме оператори нав'язували дизайн нових телефонів і весь необхідний функціонал - і такі телефони перетворювалися в дешеву одноразову приманку для клієнтів і майбутніх жертв операторських сервісів. Однак iPhone повністю змінив розклад сил: оператори на власні очі переконалися, що вдалий телефон - і навіть дорогий вдалий телефон - може обернутися припливом клієнтів і зростанням доходів. Після Apple головним критерієм у створенні нового телефону стало визнання покупців, а не схвалення оператора: "iPhone вже зараз змінює стереотип поведінки як мобільних операторів, так і виробників мобільних," - констатує аналітик Piper Jaffray Майкл Олсон.

... У 2002 році, незабаром після випуску самого першого iPod'а Стів Джобс вперше задумався про розробку мобільного телефону. На його очах мільйони американців одночасно чіпляли на себе мобільники, комунікатори BlackBerry і - з недавніх пір - mp3-плеєри; логічно було припустити, що кінцевий покупець із задоволенням обміняє весь цей вантаж на один-єдиний гаджет. До того ж передбачуване розширення можливостей стільникових телефонів і інтернет-доступу з мобільних пристроїв ставили в недалекому майбутньому під загрозу позиції iPod як цифрового плеєра. Новий продукт слід підстрахувати, і Джобс в кінці кінців ризикнув поринути в світ бездротового зв'язку.

Мета була очевидною, перешкоди на шляху до неї - тим більше: пропускна здатність бездротових мереж того часу не годилася для комфортного Інтернет-доступу, а сам iPhone вимагав створення абсолютно нової операційної системи - можливостей програмного забезпечення iPod не вистачало для роботи в мережі, а урізана версія Mac OS X просто не вміщувалася в пам'яті телефону. Не варто забувати і про потенційних конкурентів: у 2003 році симпатії покупців належали гібриду телефону, BlackBerry і надолонника під назвою Palm Treo 600 - попит на подібні пристрої була в розпалі, і це ж обставина задавало інженерам Apple відчутно високу планку якості.

Окремою проблемою були оператори стільникового зв'язку, для яких телефони були всього лише засобом доставки клієнтів до мобільних сервісів: Джобс прекрасно знав їх манеру диктувати що випускати і як випускати, і будучи сам визнаним прихильником тотального контролю, не збирався вислуховувати поради якісь корпоративні шишок ( пізніше Стів назве цю публіку "п @@@@ ками"), як саме йому слід розробляти його телефон.

У 2004 році iPod'и стали серйозною дохідною статтею Apple і одночасно на рідкість вразливим місцем в бізнесі компанії: на частку цифрових плеєрів доводилося 16% виручки від продажів, проте зростання популярності 3G-телефонії, стрімке здешевлення флеш-пам'яті, очікувана поява Wi-Fi телефонів і зростаючі як гриби після дощу музичні онлайн-сервіси робили становище самого популярного mp3-плеєра в довгостроковій перспективі досить хитким.

Саме влітку цього року, публічно заявивши про відсутність планів випустити мобільний телефон Apple Джобс приготувався до штурму мобільного ринку. Для того, щоб уникнути контактів з операторами, він почав переговори з Motorola. Все виглядало на рідкість просто: Motorola тільки що випустила дуже популярну модель RAZR, виконавчий директор компанії Ед Зандер значився в знайомих Джобса, а сама угода дозволяла Apple цілком сконцентруватися на створенні програмного забезпечення, поки Motorola на пару з Cingular розрулювати нюанси і тонкощі апаратної частини.

Зрозуміло, джобсовскій план допускав можливість того, що Motorola зуміє повторити успіх RAZR, однак дуже скоро стало ясно, що цього не буде. Всі три компанії торгувалися між собою через кожну дрібницю - як саме музика буде потрапляти в телефон, скільки пісень можна буде зберігати в пам'яті пристрою і навіть як буде відображатися назва кожної з компаній. А коли в кінці 2004 року з'явилися перші прототипи нового мобільника, виникла нова проблема: гаджет сам по собі вийшов потворним.

дотик Apple

Apple розробила два музичних телефони: ROKR створювався в 2005 році спільно з Motorola і повністю відповідав сформованим відносинам між виробником і оператором; випущений влітку минулого року iPhone повністю змінив саму схему подібний відносин.

ROKR

ROKR


Максимум 100 пісень, незважаючи на достатній залишок вільної пам'яті.
Обов'язкова синхронізація з РС.
Незручний і неочевидний інтерфейс.
Дизайн як би хоче сказати нам "з миру по нитці".

iPhone


Вміщує півтори тисячі пісень - стільки, скільки можна втиснути в вісім гігабайт.
Завантаження музики з iTunes Store прямо з всесвітньої мережі. За Wi-Fi.
Орудуем кінчиками пальців, потреба в мануалі відсутня.
Ще раз оціните дизайн iPhone. О-фі-ген-но.

Джобс зі звичайним своїм апломбом представив у вересні 2005-го Motorola ROKR як "iPod shuffle в вашому стільниковому", хоча сам при цьому, як видно, віддавав собі звіт в тому, що у нього на руках - пустушка; що стосується простих покупців, то вони відразу не злюбили новий телефон. ROKR зі своїм лімітом на сто пісень і нездатністю завантажувати музику безпосередньо з мережі уособлював собою все незліченні проблеми, які роздирали зсередини ринок стільникового зв'язку в Штатах. Як завжди, за бортом виявилися користувачі, а наочно проілюструвала ситуацію обкладинка журналу Wired за листопад 2005 року: "І ви називаєте це телефоном майбутнього?"

Втім, незважаючи на презентацію ROKR, Джобс розумів - він повинен випустити свій власний мобільний телефон ...

Далі буде...

джерело: deepapple.com

А що про все це могли подумати в AT & T ?
Як завжди, за бортом виявилися користувачі, а наочно проілюструвала ситуацію обкладинка журналу Wired за листопад 2005 року: "І ви називаєте це телефоном майбутнього?

Лента Новостей

Скачать лучший антивирус для Android бесплатно на русском языке
С появлением большого количества приложений и сайтов под мобильную платформу Андроид возросла и опасность занести вирус на свое устройство. В лучшем случае вредоносный файл внесет незначительные изменения

Какой бесплатный антивирус для Андроид лучше
Каждый день пользователи смартфонов под управлением операционной системы «Андроид» подвергаются атакам вирусов, которых становится все больше и больше.          В современном мире количество пользователей

Нужен ли антивирус для Android? ТОП-5 антивирусов для андроид
Здравствуйте. Коснемся такой вот интересной многим темы и хотя сомневаюсь что на данный момент подобные статьи могут попасть на верхние строки поисковых систем. Но этот сайт как личная энциклопедия для

Как узнать какая программа вызывает сбои. Что делать если компьютер тормозит, зависает, глючит.
После продолжительного использования стационарного компьютера или ноутбука на базе Windows пользователи могут столкнуться с ситуацией, когда ПК стал сильно тормозить и работает медленно. Причин торможения

Антивирус для Андроид. Какой лучше?
На сегодняшний день очень важна защита телефона не только в повседневной работе, а и в сети. Для этого создано множество антивирусов и из-за подобного разнообразия довольно сложно определится какой

Рейтинг лучших антивирусов для Андроид
Лучший антивирус для Андроид — 360 Security 360 Security — это пакет защиты для мобильной системы Android, созданный китайской компанией QIHU. Он имеет антивирусный сканер обнаружения вредоносного и опасного

Топ-5: Лучшие бесплатные антивирусы для Android (Рейтинг 2016 года)
Смартфоны и планшеты требуют защиты от вредоносного кода, в том числе вирусов, троянов и так далее. Для этого существуют платные и бесплатные антивирусы. И сегодня мы составим рейтинг пяти лучших антивирусов,

FAQ: Какой антивирус лучший для Андроид, лучшие антивирусы на Android
Огромная распространенность устройств под управлением Android поставила под угрозу безопасность пользовательских данных и денежных счетов по двум причинам. Во-первых, широкий круг пользователей привлекателен

10 лучших бесплатных антивирусов для Android
Что вы делаете, когда покупаете новый смартфон на Android? Вы можете загружать свои любимые приложения, которые часто используете. В вашем списке может быть много приложений для социальных сетей, таких

Лучший антивирус для Андроид 2017
Интернет несет в себе массу возможностей и вместе с ними большое количество опасностей. На платформе Андроид главную угрозу для смартфона представляют Трояны — вирусные программы, которые похищают личную

*/ ?>
Яндекс цитирования
Adobe Photoshop | 2D графика, 2D анимация Adobe Illustrator | графика, вектор, анимация Adobe Flash | графика, вектор, анимация Adobe Acrobat | графика, текст Adobe After Effects | графика, анимация, спецэффекты Adobe Premiere Pro | графика, анимация, спецэффекты, монтаж Sound Forge | редактирование звука и музыки ZBrush | программа для трёхмерного моделирования Autodesk Mudbox — графическая программа, для создания 3D объектов, 2D скетчей, карт неровностей, карт нормалей, карт замещения. UVLayout - приложение для создания и редактирования UV координат треxмерных объектов Autodesk 3DMax | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Autodesk Maya | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Cinema 4D | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Blender | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация