- еволюція емодзі
- Секрет появи емодзі
- Витоки каомодзі і емотикони
- Визнання: «слово року-2015» за версією Оксфордських словників
- [YouTube] Кеті Перрі - Roar (кліп з текстом пісні)
Перший набір символів емодзі складався з 176 піктограм і був розроблений для платформи мобільного зв'язку i-mode. Емодзі, які ми знаємо сьогодні - це результат еволюції, що сталася з тими, найпершими іконками, а слово emoji вже увійшло в Оксфордські словники.
еволюція емодзі
Ідеограми і смайлики, які використовуються в електронних повідомленнях і в інтернеті для позначення почуттів і переживань, по-японськи називаються емодзі. Ця назва походить від двох японських слів: е - картинка і модзі - знак, буква. У 2013 році це слово увійшло в Оксфордські словники (Посилання на англійській мові), одні з найавторитетніших в Англії.
Емодзі, спочатку колишні породженням японської культури мобільних телефонів, пізніше стали використовуватися в продуктах Apple і Google, а в 2010 році набір символів емодзі був включений в кодування Юнікод (Unicode6.0), і тепер цими смішними значками можна листуватися по айфону і в фейсбуці, їх можна вставляти в повідомлення гугл-пошти, в мікроблоги Твіттер і Тамблер.
Секрет появи емодзі
У 1998 році Куріта Сігетака, в той час працівник компанії NTT DoCoMo (сьогодні він працює в Dwango), що входив до групи, яка розробляла платформу мобільного Інтернету i-mode, створив перший набір з 176 символів розміром 12 × 12 пікселів. Саме ці піктограми і стали прообразом нинішніх емодзі. У приватному листуванні, в вітальних і сезонних листівках, взагалі на листі у японців є схильність все кілька подовжувати. І електронні повідомлення - не виняток. Саме тому творцям емодзі прийшла в голову ідея розробити спеціальні символи-картинки, за допомогою яких можна коротко, ясно і відверто повідомити візаві про свої почуття і думки. Не будучи фахівцем з дизайну, Куріта, придумуючи значки, намагався як міг - він черпав натхнення в коміксах , Які читав ще дитиною, і застосовував логіку японського ієрогліфічного письма .
Спочатку компанія DoCoMo спробувала запатентувати дизайн своїх емодзі, але в цьому їй відмовили, так як розмір значків був дуже маленьким, всього 12 × 12 пікселів. Тому інші оператори мобільного зв'язку, конкуренти DoCoMo, отримали можливість вільно використовувати піктограми - факт, з яким ми зобов'язані широким поширенням так званої сучасної «культури емодзі». Причина популярності цих символів полягає не тільки в зручності їх використання або в смішному і симпатичному оформленні - для багатьох виявилося важливим, що за допомогою цих значків можна з гумором повідомляти співрозмовника про найщиріших своїх почуттях.
Пізніше директор компанії SoftBank Сон Масаесі, перед тим як запускати на японському ринку смартфони iPhone з операційною системою iOS 2.2 в 2008 р, безпосередньо звернувся до Стіву Джобсу і повідомив йому про своє бажання зберегти можливість використання емодзі в нових смартфонах. Спочатку ця опція була доступна тільки японським користувачам, але пізніше користуватися емодзі стали володарі айфонів і смартфонів у всьому світі.
Електронне повідомлення з використанням емодзі
Витоки каомодзі і емотикони
Каомодзі, або японські смайли, які так часто використовуються в блогах і в електронному листуванні, з'явилися раніше емодзі. Існують різні версії їх виникнення. Західний аналог японських каомодзі - це смайли або емотикони. Для японських каомодзі характерно те, що емоції передаються за допомогою форми і розташування очей, як, наприклад в «задоволеному» Смайл (^ _ ^), або, навпаки, виражає невдоволення: (> _ <). А характерна риса західних смайлів - це як би розгорнуте набік зображення особи, в якому емоція виражається через форму рота, - наприклад, «сміх»: D, або «посмішка» :). Японське графічне підморгування виглядає ось так: (^ _-) - ☆, а в Америці використовують «підморгує» смайл з точкою-з-коми ;-). Поширення каомодзі в зв'язку з популярністю інтернету теж вплинуло на розквіт «культури емодзі».
Визнання: «слово року-2015» за версією Оксфордських словників
Oxford Dictionaries: Слово року 2015 «сльози радості на очах» (зображення надано Apple)
Хоча емодзі використовуються тепер по всьому світу, проте тут і там серед них трапляються суто японські значки - спадщина першого набору криптограми, розробленого для платформи i-mode. У статті з New York Times, під заголовком America Needs Its Own Emojis (Америці потрібні свої емодзі), автор нарікає, що хоча в набори криптограми входять картинки з онігирі або людиною в медичній масці , Знайти емодзі із зображенням засмаженої індички або з бурітто не представляється можливим. «І навіть емодзі із середнім пальцем відшукати не вдалося» хоч і з гумором, але гірко повідомляє читачам автор.
В останні роки і в Америці і в Англії емодзі стали вживатися в листуванні набагато частіше. За повідомленням, опублікованим в блозі Оксфордських словників (На англ. Яз.), Значок «сльози радості на очах» був обраний «словом року-2015» за версією словників.
А в 2013 році американська співачка, композитор і автор пісень Кеті Перрі використовувала емодзі у відеокліпі з текстом до своєї композиції «Roar», що викликало чималий ажіотаж в середовищі любителів її музики, і не тільки їх.
[YouTube] Кеті Перрі - Roar (кліп з текстом пісні)
Мирне співіснування емодзі і стікерів в комунікаційних додатках
Стікери в додатку LINE
З поширенням комунікаційних додатків типу LINE і WhatsApp збільшилася кількість людей, що використовують під час спілкування через додатки т. Н. стікери. Стікери - це спеціальні ілюстрації, які треба попередньо завантажити на смартфон або ПК, щоб потім використовувати в листуванні. Для стікерів придумано безліч персонажів. В Азії серед користувачів LINE особливою популярністю користуються заєць Cony і ведмідь Brown. Є анімовані стікери і стікери на різних мовах. Стікери бувають платними і безкоштовними. Можна придумати свої власні, оригінальні стікери і продавати їх в спеціальних магазинах. Останнім часом, щоб краще донести до співрозмовника свої почуття і відчуття, все більше людей вважають за краще посилати повідомлення, що складаються з анімаційних стікерів і емодзі.
Слідом за караоке і кавай емодзі стають глобальним феноменом. І чим далі, тим цікавіше спостерігати, як по-різному використовують його представники різних культур.
Фотографія до заголовку: Емодзі, надана Freepik
Фотографія електронної пошти з використанням емодзі: Intel Free Press