Ватто Антуан

Ватт про (Watteau) Антуан (Жан Антуан) (хрещений 10.10.1684, Валансьенн, французька Фландрія, - 18.7.1721, Ножан-сюр-Марн, поблизу Парижа), французький живописець і рисувальник. Син покрівельника. Біля 1702 приїхав до Парижа, в юності працював як копіїст. Зближення з живописцями К. Жилло і пізніше з К. Одраном сприяло розвитку інтересу В. до театру і декоративного мистецтва. У Люксембурзькому палаці Ст вивчало картини П. П. Рубенса , Чия спадщина на рубежі 17-18 вв. сприяло звільненню французької художньої школи від догм академізму, що насаджувалися в 17 ст. Ш. Лебреном . В 1717 В. отримав звання академіка за велику картину «Паломництво на острів Кіферу» (Лувр, Париж). У 1719-20 відвідав Англію.

Творчі устремління В. започаткували новий етап у розвитку французького живопису, графіки та декоративного мистецтва. Ще з ранніх років, слідуючи характерним мотивам жанрового живопису 17 ст., В. звертався до зображення сучасного йому життя ( «Бивак», Музей образотворчих мистецтв ім. А. С. Пушкіна, Москва: «Савояр з бабаком», 1716, Ермітаж, Ленінград), в яке вносив особливу інтимність і ліричну схвильованість. У зрілу пору склалися особливі, пов'язані загальним змістом типи сюжетів - театральні сцени і «галантні святкування». Важливу роль в творчому методі В. грало поетична уява; внутрішнє життя його персонажів розкривається в особливій сфері потягу в світ мрії, химерно переплітаються із зверненням до ліричної чуйності глядача. В. вперше відтворив в мистецтві світ найтонших душевних станів, нерідко забарвлених іронією і гіркотою, породжених відчуттям невідповідності мрії і реальності. Персонажі картин В. - постійно повторювані типи, але за їх галантно грою, під маскою актора криється нескінченне різноманіття відтінків поетичного почуття. У ліричних сценах В., найчастіше представляють групи фігур на лоні природи, найтоншим градаціях почуттів співзвучна емоційність пейзажу. Групи і персонажі багатофігурних сцен розвивають в різних варіаціях загальну ліричну тему. Співучість і примхливість композиційного ритму виявляється в тонко уловлені рухах і жестах. Багатство емоційних відтінків втілилося у вишуканій ніжності колірних поєднань, трепетною грі барвистих нюансів, вібруючих, мінливих мазків.

Розквіт творчості В. був нетривалий. Протягом менше ніж десятиліття виникли картини «Венеціанський свято» (Національна галерея Шотландії, Единбург), «Свято кохання» і «Товариство в парку» (Картинна галерея, Дрезден), «Радості життя» (збори Уоллес, Лондон), «Жиль» (Лувр, Париж), «Мецетен» (Метрополітен-музей, Нью-Йорк), «Вивіска лавки Е. Ф. Жерсена» (Картинна галерея, Берлін-Далем). Ст не датував свої картини, але, очевидно, його живопис еволюціонувала від порівняно темної гами ранніх сцен солдатського життя (близько 1709 і пізніше) до просвітленого золотистого колориту «Паломництва на острів Кіферу» (1717), а в останні роки - до більшої тонкощі листи, легкості лессировок і пластичної визначеності форм ( «Вивіска Жерсена» 1720).

Поетичне чарівність відрізняє і малюнки В., виконані зазвичай сангиной або в три кольори (італійський олівець, сангіна, крейда) і свідчать про його гостру спостережливість і глибокому вивченні натури. У малюнках зображені різноманітні типи французького суспільства, передані найтонші відтінки емоцій; легкі штрихи і хвилясті лінії відтворюють нюанси пластичної форми, рух світла, враження повітряного середовища.

Творчість В. відкрило нові шляхи до художнього пізнання сучасного життя, до загостреного сприйняття ліричних настроїв і поезії природи; за своїм змістом воно ширше і багатше мистецтва рококо , В розвитку якого спадщина В. (особливо його орнаментальні панно) зіграло важливу роль.

Літ .: Алпатов М. В., Ватто, в його кн .: Етюди з історії західноєвропейського мистецтва, 2 видавництва., М., 1963; Чегодаев А. Д., Антуан Ватто, М., 1963; Немілова І. С., Ватто і його твори в Ермітажі, Л., 1964; Adh é mar Н., Watteau, sa vie-son oeuvre, P., 1950; Parker KT, Matheу J., Antoine Watteau. Catalogue complet de son oeuvre dessin é, v. 1-2, P., 1957.

Ю. К. Золотов.

Золотов

«Жиль». Близько 1719-21. Лувр. Париж.

Париж

«Суспільство в парку». Близько 1717-18. Картинна галерея. Дрезден.

Дрезден

А. Ватто.

Ватто

«Вивіска лавки Е. Ф. Жерсена». 1720. Картинна галерея. Берлін-Далем.

Берлін-Далем

«Вивіска лавки Е. Ф. Жерсена». 1720. Картинна галерея. Берлін-Далем.

Яндекс цитирования
Adobe Photoshop | 2D графика, 2D анимация Adobe Illustrator | графика, вектор, анимация Adobe Flash | графика, вектор, анимация Adobe Acrobat | графика, текст Adobe After Effects | графика, анимация, спецэффекты Adobe Premiere Pro | графика, анимация, спецэффекты, монтаж Sound Forge | редактирование звука и музыки ZBrush | программа для трёхмерного моделирования Autodesk Mudbox — графическая программа, для создания 3D объектов, 2D скетчей, карт неровностей, карт нормалей, карт замещения. UVLayout - приложение для создания и редактирования UV координат треxмерных объектов Autodesk 3DMax | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Autodesk Maya | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Cinema 4D | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Blender | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация