Покращуємо звукову складову ПК: керівництво Overclockers.ru

  1. Зміст вступ
  2. У волохаті часи
  3. Хто в будиночку живе
  4. Дешево і не дуже сердито
  5. Коли грошей майже вистачає

Зміст

вступ

Про дану тему вже давно точаться суперечки, але майже всі статті на цю тему грішать тим, що вони злегка відірвані від реальності. Іншими словами, вам розповідають про те, чому завжди треба брати карти Creative. Або чому ніколи не треба брати карти Creative: в основному тому, що «там занадто багато« улучшайзеров », а ось подивіться-но на _імя бренда_». Все це однобоко.



Я спробую відійти від такої хибної практики і розповісти вам на підставі свого досить великого досвіду не в один десяток років, що і для чого варто брати. Трохи раніше ми вже вивчили питання вибору портативної колонки і ігрових гарнітур , Тепер же приділимо час їх настільним побратимам і не тільки.

Вибираємо клавіатуру:
керівництво Overclockers.ru


Таку важливу річ, як клавіатура, зазвичай значення не надають. І зовсім даремно: підібрати під себе модель, яка допоможе з комфортом провести робочий день або вихідний - теж мистецтво. Звичайно, можна просто придбати що-небудь доступне, а можна купити щось комфортне та радіти життю. Офіс або будинок, фріланс або геймерство - на всі випадки життя є свої клавіатури. Вибираємо миша:
керівництво Overclockers.ru

Таку важливу річ, як клавіатура, зазвичай значення не надають
Вибираючи миша сьогодні, багато людей особливо не напружуються: приходять в магазинчик на розі і беруть перше, за що зачепився очей або продавець. Як і з усім іншим, такий підхід не можна назвати розумним. Тому проведемо невеликий лікнеп на тему «як вибирати миша», щоб потім не було нестерпно боляче, особливо в прямому сенсі при загостренні тунельного синдрому. Вибираємо ігрову гарнітуру:
керівництво Overclockers.ru


Раніше ми вже вивчили питання вибору комп'ютерних клавіатур і мишей, і очевидним продовженням теми став би матеріал, присвячений звуку. Ігрові гарнітури сьогодні - це потужний бізнес зі своїми просунутими технологіями, які в інших сферах будуть або непридатні зовсім, або застосовні мало. На що ж звертати увагу користувачеві, щоб зробити правильний вибір і не пошкодувати про нього?

У волохаті часи

Років двадцять тому такого питання навіть не стояло. Тоді на ринку безроздільно панувала Creative, ігри випускалися з підтримкою EAX, з Creative змагалася маленька, але горда Aureal - причому змагалася на рівних. До сих пір пам'ятаю ті списи, які ми ламали в луні RU.SOUND, намагаючись переспорити суперника на тему того, чи достатньо достовірно A3D передає звуки в системі 4.1 і чому Creative покращує звук достовірніше.

Були й зовсім жахливі рішення на кшталт дешевих внутрішніх звукових плат з чіпами C-Media (які можна знайти і зараз), але вони брали саме що ціною і нічим більше. Тоді в комп'ютерах не було вбудованого в материнську плату рішення в принципі, їм навіть віддалено не пахло: тому ті, хто хотіли хоч якийсь звук, задовольнялися і цим. А потім і MP3 з бітрейтом в 128 кб / с.

Сьогодні ж розклад на ринку зовсім інший. Ви не прив'язані до EAX, як тоді, і сучасні стандарти звуку в іграх, наприклад, дуже хвацько змагаються між собою і на цей раз по-справжньому.

Хто в будиночку живе

Сьогодні вбудовані рішення нітрохи не менш популярні, ніж зовнішні, незважаючи на те, що вважається, ніби останні краще в галузі охорони від перешкод. Почасти це і правда так.

Умовно аудіоінтерфейси (а саме так по-розумному називаються зовнішні і внутрішні звукові рішення) для споживача можна поділити на три категорії. Зауважте, у кожної з них є свої переваги і недоліки. І четверта категорія - інша.

  • Внутрішні мультимедійні бюджетні. Вони підійдуть для тих, кого влаштовує MP3 з бітрейтом 128-192, хто любить іноді пограти в ігри (можна і з навколишнім звуком), ну і плюс щоб системні звуки теж іноді набридали. Загалом, середнє рішення для середнього користувача. Сучасні бюджетні мультимедійні рішення починаються приблизно від 200 рублів і пропонують все скромненько, але зі смаком.

  • Внутрішні і зовнішні мультимедійні середнього цінового сегмента. Тут ми говоримо про щось дорожче 5 000 рублів і приблизно до 20 000. У них вже і компоненти подорожче, і шумів поменше, і підтримка 7.1 вже серйозніше буде. Такі моделі випускають переважно для геймерів, але і звичайні смертні можуть насолодитися красою частоти дискретизації в 192 кГц і цифровими виходами. І тут, і там у нас безроздільно панують сьогодні Creative і ASUS (підкреслю, це стосується російського асортименту: на Заході ситуація трохи відрізняється).

  • Професійні рішення. Такі аудіоінтерфейси підійдуть тим, хто хоче слухати музику з хорошим і навіть відмінною якістю звуку. Але потрібно бути готовим до несподіваних проблем, до того, що доведеться розбиратися, що і як, і до чого підключається, і пам'ятати, що такі рішення призначені в першу чергу для студій і для запису музики. Відповідно, у них навіть критерії вибору по каталогу абсолютно не ті, що у варіантів для простих смертних.
    І так, більшість з них стереофонічні (якщо мати на увазі основну пару виходів), у більш просунутих (і дорогих!) Є кілька виходів і навіть входів, але відстебнути тут доведеться більше, і часто набагато. І забудьте про підтримку EAX і інших геймерських стандартів об'ємного звуку. Не та висота. Цінник? Він досить простий: від 4-5 000 рублів - а верхню межу я навіть називати не буду, щоб не лякати вас. Навряд чи вам знадобиться студійний цифровий аудіоінтерфейс RME за 80 000 рублей, бо якщо вам потрібен RME - ви явно помилилися статтею .
  • А четвертим пунктом буде досить незвичайне рішення: зовнішній ЦАП (цифро-аналоговий перетворювач). Він підключається до вбудованої в материнську плату звукової карти або безпосередньо до комп'ютера по USB і покращує звук, причому серйозно покращує. Цей варіант теж не для геймерів: таке рішення підійде тим, хто не довіряє «всім цим вашим креативом», тим, кого лякають професійні аудіоінтерфейси невідомих Lexicon або TASCAM - в загальному, якщо ви хочете хороший звук без того, щоб починати розбиратися в масі параметрів , то тоді вам варто вибрати зовнішній ЦАП. І такий варіант в ряді випадків обійдеться навіть дешевше простенької ігрової звукової карти.

А тепер ми розглянемо все це докладніше.

Дешево і не дуже сердито



Зрозуміло, у середньостатистичного користувача популярні бюджетні варіанти. Тут можна вибирати з дуже багато чого. Розглянемо кілька варіантів, які ви можете бачити на ринку, в магазинах та інших митних і не дуже місцях

  • Звукові плати у вигляді флешок. Такі тихі жахи стоять рублів 300-500 і призначені для таких машин, де немає навіть вбудованого в материнську плату рішення. Ну тобто для зовсім старожитностей. Вони виглядають в точності як флешки і дають базові можливості для того, щоб комп'ютер щось там потявківал при старті Windows, ну і можна було б дивитися відеокліпи на YouTube зі звуком. Якість? Ні не чув.
  • Внутрішні дуже дешеві. Ті ж флешки, в розібраному вигляді. Так, це ті ж C-Media, що були і двадцять років тому, тільки якщо тоді вибір був майже ніякої, то сьогодні вибір є: не купувати їх зовсім. За якістю вони нічим не відрізняються від флешок, але хоча б пропонують більше різнокольорових входів і виходів. Цінова вилка - від 350 рублів до приблизно 800. Це теж для тих машин, де немає ніякого звуку. Тому що навіть вбудований в материнську плату Realtek натягне копійчані С-Media та Atcom по самі вуха, а потім ще раз - для вірності.

  • Внутрішні недорогі. Тут вартість рішень можна позначити цінової вилкою «від 1 200 до 5 000». Тут ми отримуємо пристойні звукові плати переважно Creative і ASUS. У них вже і АЦП / ЦАП солідніше (24 біт / 96 кГц), і канали навколишнього звуку реалізовані серйозно, і програмна підтримка у вигляді фірмових драйверів і утиліт вселяє.
    І зустрічаються карти навіть з оптичним виходом, що дуже добре, але його бажано поєднувати з акустикою або підсилювачем по оптичному входу, а це вже злегка перевищує бюджетні цінові рамки. Втім, зовсім не злегка. Що радує більше - деякі звукові карти, наприклад, ASUS, вже комплектуються фірмовими драйверами з підтримкою протоколу ASIO, який використовується в професійних секвенсорах для запису музики. Також тут можна зустріти USB-флешки: і зрозуміло, що гірше вони в першу чергу тим, що входів і виходів у них майже що і немає. Зрозуміло, всі вони вже підтримують стандарт EAX в повній мірі з усіма булочками.
    Ближче до верхньої планки цінового сегмента вже зустрічаються рішення брендів професійного аудіо: наприклад, Behringer або TASCAM. Але все-таки не варто їх розглядати в цій якості - про них я розповім трохи нижче. Ну і, нарешті, тут можна сказати про вбудоване в материнську плату рішення, зазвичай його надає Realtek. І в сучасних системних платах воно далеко не так погано, як було років десять тому, і за якістю цілком змагається з бюджетними мультимедійними звуковими картами.

Коли грошей майже вистачає

В цьому випадку говорить гаманець, а говорить він зазвичай мало і по справі. Іншими словами, ви дивитеся на ціну товару перш, ніж на все інше . Тому тут можна говорити про бюджетні моделі ASUS Xonar DSX / DX / D1 та інших буквах, а також про молодших моделях Creative Audigy. Всі вони дають можливість підключення акустичних систем об'ємного звуку 5.1 / 7.1, підтримують цей ваш EAX з усіма можливими пляшками, мають дуже непоганим співвідношенням сигнал / шум, а їх АЦП / ЦАП навіть підтримують «аудіофільскій» 24 біт / 192 кГц.


У деяких моделей навіть буде оптичний цифровий вихід (ті ж Creative Audigy RX або ASUS Xonar DG ), Але аналогові підключення все одно йдуть через старий добрий mini-Jack 3.5 мм. Також у них майже у всіх є вбудований підсилювач для навушників, а у Creative в якості важкої зброї передбачена легендарна марка Sound Blaster , Яку вони успішно експлуатують останні років двадцять. Сучасні звукові карти піклуються і питанням перешкодозахищеності, тому їх поміщають під спеціальний «щит», постачають зовнішніми виносними елементами управління.

Кому варто купувати такі звукові рішення? Тим, кому потрібна повноцінна мультимедійна функціональність при високій якості звуку для FLAC або SADVD, хто не хоче розбиратися в драйверах і настройках професійних аудіоінтерфейсів, кому потрібен повноцінний багатоканальний звук з непоганою акустикою. А також тим, хто хоче підключати звук з оптики і не мати проблем дешевих аудіоінтерфейсів.

Але пам'ятайте про те, що якщо ви хочете підключати якісь пристрої для створення музики, такі рішення вибирати не варто. Як мінімум тому, що їх схемотехніка для цього не призначена ні разу, і навіть у топових звукових плат на борту все той же різнокольоровий міні-джек (хоча у кого-то вже трапляються RCA або навіть «великий» джек). Ну або НЕ різнокольоровий, але все одно mini-Jack 3.5 мм. Так, туди можна підключити динамічний мікрофон через перехідник з повнорозмірного джека, але воно вам треба?


Так, я розумію, що це не MOTU, але і ви майте совість. Все-таки не всі можуть викласти тисячу доларів за звукову карту.

На що ж звертати увагу користувачеві, щоб зробити правильний вибір і не пошкодувати про нього?
Цінник?
Якість?
Кому варто купувати такі звукові рішення?
Так, туди можна підключити динамічний мікрофон через перехідник з повнорозмірного джека, але воно вам треба?
Яндекс цитирования
Adobe Photoshop | 2D графика, 2D анимация Adobe Illustrator | графика, вектор, анимация Adobe Flash | графика, вектор, анимация Adobe Acrobat | графика, текст Adobe After Effects | графика, анимация, спецэффекты Adobe Premiere Pro | графика, анимация, спецэффекты, монтаж Sound Forge | редактирование звука и музыки ZBrush | программа для трёхмерного моделирования Autodesk Mudbox — графическая программа, для создания 3D объектов, 2D скетчей, карт неровностей, карт нормалей, карт замещения. UVLayout - приложение для создания и редактирования UV координат треxмерных объектов Autodesk 3DMax | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Autodesk Maya | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Cinema 4D | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация Blender | 3D графика, 3D моделирование, 3D анимация